Jag har ändrat mig om chiapudding

När jag först testade chiapudding så tyckte jag inte om den, den blev till en eländig sörja som jag inte för mitt liv kunde få i mig. Jag har sedan dess lärt mig lite mer om hur man ska laga och servera chiapuddingen på rätt sätt. Det blir verkligen inte gott om man får helt fel konsistens, och det är viktigt att det hela blir till pudding så man bör vara lite försiktig med att inte tillsätta för mycket vätska. I och med att chiafrön är så pass nyttiga så är jag verkligen glad att jag har kommit på hur denna gröt ska tillredas för när den smakar gott så får man verkligen ett kanonmellanmål eller en frukost som ger en massa energi som räcker bra många timmar.

Vad gick fel?

Jag insåg att jag visst tycker om chiapudding då min väninna visade mig den pudding hon hade lagat. Jag fick ett smakprov som serverades med skivade jordgubbar och kiwi och det var en helt annan upplevelse. När jag insett att chiafrön faktiskt kan ge mycket god gröt så bestämde jag mig för att testa lite nya recept och jag började söka online. Den här gången så bestämde jag mig för att se på videos som är lite mer givande än enklare recepttexter där man inte ser resultatet och det var smart.

Med rätt mängd mjölk, fast jag föredrar mandelmjölk, och med sötma från naturliga ingredienser som honung så blir chiapuddingen faktiskt fantastisk god och man måste inte alls vänta över natten för att äta den. Mina blandningar är ofta klara på två timmars tid.

moa